Faksimile: Gamer.no
Faksimile: Gamer.no

Går til konkurrenten

Gamer forlot Edda Media og har nå havnet hos A-pressen.

Publisert   Sist oppdatert

I slutten av januar brøt Gamer.no alt samarbeid med Edda Media og søkte etter ny samarbeidspartner og nytt eierskap. Nå har de kanskje funnet det gjennom A-pressens Mediehuset Digital.

Tett samarbeid

Med en integrering i Mediehuset Digital får Gamer også større trafikkpotensial gjennom A-pressens mange lokale nettsteder, Nettavisen med tilhørende publikasjoner som Biipmag og samarbeid gjennom Teknofil-nettverket.

– Vi ser også på om vi kan få til synergi med Spillmagasinet, men det er vanskelig å si hvor mye synergier, forteller administrerende direktør Erland Bakke i Mediehuset Digital.

Han forteller at med Gamer i porteføljen skal man jobbe enda mer opp mot krysspublisering innenfor blant annet Teknofil-nettverket.

Domeneproblem

Mediehuset Digital tar altså over driften av spillnettverket, men selskapet ønsker naturlig nok å kjøpe seg opp og bli eiere av Gamer. Det tror Bakke kan være på plass før fellesferien.

– Jeg håper på at vi får en avklaring på dette i løpet av juni. Det går på noen ting, at vi klarer å integrere og få ut synergiene og at vi er hundre prosent sikre på domenerettighetene, sier han.

Slik Mediehuset Digital oppfatter eierskapet av domenet, mener de det er gründer Tor-Steinar Nastad Tangedal som eier domenet, mens Edda Media har en annen oppfatning.

I 2008 omsatte Gamer for 2,8 millioner kroner og har den siste tiden hatt 40.000 unike brukere i uken.