Julie Lundgren får nye oppgaver og mer ansvar i Dagens Næringsliv. Foto: Fartein Rudjord/DN
Julie Lundgren blir produkt- og innvasjonsredaktør i Dagens Næringsliv
Får ansvar for utvikling, strategi og analyse.
Det melder avisen i en pressemelding.
– Julie Lundgren har vært ansatt i DN i et drøyt år, og har gjort et utrolig godt arbeid så langt. Hun leder blant annet arbeidet med gjennomføringen av vår nye strategi. Hun tilfører både kompetanse og energi jeg er glad for å ha i min ledergruppe, sier DNs sjefredaktør Amund Djuve i meldingen.
Lundgren begynte i DN i 2017, og har det siste året vært leder for kommersiell forretningsutvikling og jobbet med prosjekter innen annonseteknologi, brukermarked, strategi- og innovasjonsprosess. I juli ble hun konstituert som utviklingsredaktør, etter at Trond Sundnes forlot stillingen til fordel for direktørjobben i NHSTs globale publikasjoner.
Hun får nå fast ansettelse i stillingen. Det innebærer lederansvaret for 18 ansatte i DNs avdeling for utvikling, strategi og analyse, samt et eksternt utviklingsmiljø i Bangladesh.
– Jeg ser frem til å jobbe videre med en veldig engasjert og dyktig gjeng, som ønsker å utvikle kvalitetsprodukter og -tjenester for både brukerne og kundene våre, sier Lundgren i meldingen.
31-åringen har studert blant annet kommunikasjon og medievitenskap på Universitetet i Oslo, og har en mastergrad i ledelse og organisasjonspsykologi fra BI.
Hun har jobbet som journalist i VG, Romerikes Blad og E24, og bakgrunn som management trainee i Schibsted. Der var hun innom flere selskaper i konsernet, sist som forretningsutvikler for reklameprodukter i Finn.no.
Lundgren beskriver stillingen som i en unik posisjon mellom redaksjonen og kommersiell avdeling i avisen.
– Det er nettopp det jeg også trives med – å jobbe med helheten av det produktet og den merkevaren DN er.