Salgssjef Roy Lasse Leknes, journalist Jill-Mari Erichsen og redaktør Marius Guttormsen skal drifte Mediehuset Helgelendingen sin nye digitale lokalavis iSandnessjøen. Foto: Helgelendingen
Salgssjef Roy Lasse Leknes, journalist Jill-Mari Erichsen og redaktør Marius Guttormsen skal drifte Mediehuset Helgelendingen sin nye digitale lokalavis iSandnessjøen. Foto: Helgelendingen

Tirsdag lanserer denne gjengen en ny nettavis

Starter ny lokalavis i Sandnessjøen og Leirfjord.

Publisert

14. mai lanserer Mediehuset Helgelendingen en ny digital lokalavis i Sandnessjøen og Leirfjord.

«iSandnessjøen skal være et proaktivt nyhetstilbud som rapporterer om det folk driver med og er opptatt av i de to kommunene», skriver Mediehuset Helgelendingen i en pressemelding.

– Vi er både stolte og svært spente på mottakelsen den nye avisen vil få. Vi har jobbet med dette prosjektet over lang tid, og snart er vi endelig klare til lansering, sier redaktør Marius Guttormsen.

– Vi skal sørge for at det folk driver med og er opptatt av blir løftet fram og får en rettmessig plass i nyhetsbildet. iSandnessjøen skal være folk flest sitt lokale nyhetsorgan.

iSandnessjøen får fast plass på fronten til helg.no - Helgelendingens nettsted - og som en helt egen nettavis under domenet isandnessjoen.no. Abonnentene kan velge å abonnere kun på iSandnessjøen og få tilgang til de nyhetene som publiseres der, eller abonnere på helg.no og få tilgang til alt innhold.

– Jeg er utrolig glad og stolt over at Mediehuset Helgelendingen er på plass igjen på kysten og i Sandnessjøen. Dette er en spennende satsing som vi håper skal knytte Mosjøen og Sandnessjøen enda tettere sammen. Vi bor og lever i en region der samhandlingen er stor. Derfor trenger vi også en lokalavis som speiler det som skjer i Sandnessjøen og Leirfjord, sier sjefredaktør Geir Arne Glad ifølge pressemeldingen.