Nettannonseringen øker

Omsetningen opp 14 prosent så langt i år.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Tall fra Mediebedriftenes Landsforening og Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (INMA) for februar viser at annonseringen på nett fortsetter å øke. I februarmåned økte omsetningen til både rubrikk og merkevaresegmentet.

Sistnevnte økte med sju prosent i februar, akkumulerte tall for året så langt er 10 prosent økning og omsetningen er på over 211 millioner kroner.

I rubrikksegmentet var det stilling ledig som økte mest i februar, opp 42 prosent i februar og 36 prosent så langt i år. Bilannonseringen gikk fram 14 prosent i februar, mens eiendom var opp sju prosent sammenlignet med samme periode i fjor.

Den akkumulerte omsetningen for nettannonseringen i Norge er ifølge INMA opp 14 prosent til 308 millioner kroner, sammenlignet med i fjor.

Powered by Labrador CMS