Journalisten vokser

Kraftig opptur i sosiale medier.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Like før sommeren passerte Journalistens twitter-konto 4.000 profiler som fulgte våre nyheter og tips. Nå, på tampen av september, er det 5.000 som følger oss.

Det gjør at profilen er større enn både Aftenpostens, TV 2 Nyhetenes og Dagens Næringslivs profiler på Twitter.

Facebook

I vår lanserte Journalisten også sin egen Facebook-side, og antall mennesker som følger meldinger og debatter fra nettstedet på denne siden er også økt. I skrivende stund nærmer det seg 1.400 mennesker som følger fagbladet på nettsamfunnet.

Der er det store norske medieaktørene langt foran Journalisten. Aftenposten har nær 25.000 følgere. VG har satset mye på enkeltprosjekter som drar veksler på lesernes kunnskaper.

Ansvarlig redaktør Helge Øgrim sier at sosiale medier er viktige kanaler for alle medier, også Journalisten. For fagbladet innebærer det en større oppmerksomhet om innholdet på nettstedet, som igjen fører til økt trafikk, samtidig som det gir nye muligheter for nettstedet.

– Vi har frem til nå hatt registrering med mobiltelefonnummer i nettdebatten vår. Nå vil vi snart sette i gang med registrering gjennom Facebook eller Twitterprofil. Ordningen er allerede i testversjon på bloggdebatten.

Powered by Labrador CMS