NRK Innlandet tar et alternativt grep for å appellere til jobbsøkere. Video: NRK Innlandet

NRK

Slik prøver NRK Innlandet å nå nye jobbsøkere

– En veldig sosial redaksjon med folk i alle aldre.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

– Det er både mangel på søkere med relevant erfaring og det er vanskeligere å finne den kompetansen vi er ute etter, slår distriktsredaktør Silje Kampesæter i NRK Innlandet fast i en utsendt pressemelding.

Hun viser til at rekruttering av kvalifiserte kandidater er en voksende utfordring for mediebedrifter, spesielt i distriktene, og deler i samme slengen NRK Innlandets grep for å fange jobbsøkere:

En video som skal gi et humoristisk innblikk i hverdagen på distriktskontoret.

Den nye rekrutteringsvideoen skal publiseres i sosiale medier og på egne sendeflater, samtidig som den skal publiseres i alle nye stillingsannonser.

– Det var viktig for oss å få frem at vi er en veldig sosial redaksjon med folk i alle aldere. Det var også viktig å få frem at vi jobber med veldig mye forskjellig og ikke minst at vi jobber med riksproduksjon – saker fra Innlandet som skal nå hele landet, sier journalist Mette Vollan i meldingen.

Hun har vært med på å lage rekrutteringsvideoen sammen med sommervikar Maria Pedko.

Vollan har et særskilt ansvar for å distriktskontorets arbeid med å nå et yngre publikum.

– I rundt et år har vi satt inn et ekstra gir for å nå unge voksne. Vi vet at de vil være oppdatert, og vi vet at de fleste leser nyheter - bare de blir presentert på riktig måte. Når vi ungt, når vi også bredt, sier Vollan.

Powered by Labrador CMS