Svakere på nett i oktober

Men omsetningen så langt i år er 140 millioner bedre enn i fjor.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Annonseomsetningen på nett fortsetter å øke gjennom året, men også nettet merker den urolige situasjonen i markedet.

Tall fra MBL/NettForum og INMA viser at omsetningen i oktober isolert økte med seksprosent til i overkant av 232 millioner kroner. Særlig er det sekkeposten annet som øker mest prosentmessig, opp 48 prosent.

Merkevareannonseringen er som vanlig største posten med en omsetning på 149 millioner, en økning på nesten to millioner kroner sammenlignet med samme tid i fjor.

Veksten for årets tre første kvartal er på sju prosent eller 140 millioner kroner sammenlignet med samme tid i fjor. Omsetningen var ved utgangen av oktober på 2,08 milliarder kroner. Merkevareannonseringen sto for nesten 1,3 milliarder av denne summen.

Powered by Labrador CMS