Henter utviklingssjefen i Dagbladet

A-pressen har ansatt Tor Kristian Flage som ny produktsjef for fotball.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Direktør Pål Nedregotten for produktutvikling i A-pressen Digitale Medier er naturlig nok fornøyd med ansettelsen.

– Flage er en av de mest rutinerte folkene innen nettutvikling i Norge med imponerende prosjekter under beltet, sier Nedregotten.

Fartstid i Dagbladet

Flage skal videreutvikle fotballtjenestene hos sin nye arbeidsgiver. 

Ifølge stillingsannonsen skal A-pressens tekstlive-produkter på web og mobil, direktesendinger fra de norske fotballseriene, klipp fra norsk og utenlandsk fotball, samt et spillsenter i samarbeid med Norsk Tipping samles under den nye stillingen.

Han får ansvaret for å følge opp utviklerteam og designavdeling, samt ansvaret for å koordinere med abonnementsavdeling og salgsavdeling.
42-åringen har vært ansatt i Dagbladet siden år 2000. Siden januar i fjor har han vært utviklingssjef og hatt ansvar for teknisk infrastruktur og utvikling på dagbladet.no. Tidligere har han vært teknisk koordinator og webutvikler.

Ny rolle

På spørsmål om hva som nå lokket ham over til A-pressen sier han at den nye jobben er en annen rolle enn den han har i dag.

– Jeg blir produkteier i stedet for å sitte på andre siden av bordet som utvikler, sier Flage.

Viktig for lokalavisene

Nedregotten sier at A-pressen har en betydelig satsing på fotball på gang. Mediekonsernet kjøpte i mars rettighetene til eliteserien og 1. divisjon for menn, eliteserie for kvinner, cupen og landskampene på digitale plattformer for fem år fremover.

– Vi trappet opp satsingen da vi kjøpte rettighetene fra Canal Plus. Satsingen skal resultere i bedre produkter, bedre løsninger og mer fornøyd kunder, sier Nedregotten.

– Og penger?

– Selvfølgelig. Vi vet at fotball er viktig for lokalvisene. Vi vil lage gode produkter og deretter kapitalisere på de.

Flage tiltrer stillingen 1. september.

Powered by Labrador CMS