Kraftig nettvekst

Og stilling ledig øker mest.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Reklamestatistikken til MBL/INMA viser at reklamemarkedet på nett har økt med 15 prosent så langt i år. I mai isolert økte markedet med 22 prosent.

Tar vi for oss maitallene er det stilling som øker mest, opp 53 prosent til en omsetning på 34,9 millioner kroner. Eiendomsmarkedet økte med 37 prosent og bil/motor med 23 prosent.

Merkevare er med god margin den største annonsetypen på nett med en omsetning i mai isolert på 143,45 millioner kroner hvilket er 16 prosent bedre enn ved samme tid i fjor. Sett i forhold til årets fem første måneder økte denne sektoren med 11 prosent til 643,25 millioner kroner.

Også akkumulert øker stilling ledig mest med en økning på 37 prosent.

I alt er det så langt omsatt for 978,99 millioner kroner mot 853,84 millioner kroner.

 

Powered by Labrador CMS