Fram til nå har Schibsted eid 91 prosent av Podme.

Schibsted Media kjøper resten av  Podme

Blir nå et heleid selskap i Schibsted Media.

Publisert Sist oppdatert
Lesetid: 1 min

Schibsted Media øker sitt eierskap i Podme ved å kjøpe ut de gjenværende minoritetseierne, skriver mediekonsernet i en pressemelding.

Schibsted gjorde sin første investering i Podme i 2019 og økte to år senere sin eierandel til 91 prosent. Nå velger partene å fullføre oppkjøpet ved at Schibsted Media kjøper minoritetseiernes gjenværende andeler i selskapet.

Podme blir dermed et heleid selskap i Schibsted Media

– Milepæle

– Vi er glade for å ha nådd denne milepælen. Dette hadde ikke vært mulig uten grunnleggerne Johan Strömberg og Niklas Julin, som har vært avgjørende for å bygge et fantastisk selskap. De siste årene har Podme vokst til å bli en ledende aktør innen premium-podkaster i Sverige, Norge og Finland, sier Per Håkon Fasting, Chief Revenue Officer (CRO) i Schibsted Media og styreleder i Podme, i pressemeldingen.

– Sammen med grunnleggerne har vi ikke bare styrket Podmes posisjon, vi har også lagt grunnlaget for fremtidig ekspansjon. Dette gjør at vi nå kan ta det neste steget i oppkjøpet, fullføre det og kjøpe ut de gjenværende minoritetseierne – akkurat slik planen var fra starten, fortsetter Fasting.

– Hardt arbeid

I en felles uttalelse sier de to gründerne:

– Det har vært en fantastisk reise, og vi er dypt takknemlige for samarbeidet med Schibsted Media, alle de engasjerte podkastskaperne og våre lojale lyttere. Fremfor alt vil vi hylle våre fantastiske kollegaer. Deres engasjement og harde arbeid har vært avgjørende for suksessen vi ser i dag. Nå ser vi fram til å følge Podmes videre utvikling og ekspansjon under Schibsted Medias ledelse.

Powered by Labrador CMS