Scibsteds lokaler i Oslo.
Schibsted og Polaris Media er nå på felles annonseplattform
Polaris Media har flyttet over mediehusene i Trøndelag. Resten følger på utover våren.
Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Det er ett år siden det ble kjent at Polaris Media valgte AppNexus og Schibsted som sin fremtidige annonseplattform. Både Schibsted og Polaris Media har i lengre tid gått i bresjen for et samarbeid på tvers av norsk mediebransje.
Og ved utgangen av mars gikk alle Polaris Media sine mediehus i Trøndelag over til Schibsteds annonseplattform.
– De globale aktørene har gode annonsesystemer. Det inspirerer oss til å jobbe enda raskere, tydeliggjøre vår plass i markedet og hva vi kan tilby som er unikt. Vi har blant annet full kontroll på innholdet og i hvilken kontekst annonsene blir vist. Det gir norske annonsører en trygghet de forståelig nok er svært opptatt av, sier konserndirektør for annonse Per Håkon Fasting i Schibsted Norge i en pressemelding.
Først ut på felles plattform er Adresseavisen Gruppen, derav Avisa Sør-Trøndelag, Bladet, Brønnøysunds Avis, Fosna-Folket, Hitra-Frøya, Innherred, Opdalingen og Trønderbladet. Adresseavisen gikk over til AppNexus sommeren 2016. Polaris Media vil i løpet av våren flytte alle sine øvrige mediehus over på samme plattform.
Til tross for samarbeid på teknologi- og utviklingsfronten, vil Schibsted og Polaris Media fortsette å gjøre selvstendige kommersielle vurderinger som uavhengige parter.