Ultralokale søk med TV 2 og A-Pressen
Derdubor.no parer trafikkmaskinen til TV 2 med A-pressens lokale posisjoner.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Derdubor.no «skal bli best i det digitale nærmiljøet» heter det i en pressemelding om TV 2 og A-pressens nye storsatsning på nett, som FAST-partner Comperio har levert søkefunksjonen til.
– TV 2 har jo vært på nett i mange år med stor suksess. A-pressen har også vært på nett lenge uten å utnytte sine lokale posisjoner maksimalt. Ideen bak derdubor.no var å ta det beste fra begge universer: Siden parer TV 2s trafikkmaskin med A-pressens lokale posisjoner, sier Fredrik Engh, administrerende direktør i Derdubor AS, til Journalisten.
Siden leverer treff fra seks ulike kilder: TV 2 Nettavisen og lokalaviser, værprognoser, rubrikkannonser fra zett.no, og telefonnumre til privatpersoner og bedrifter. Den vil bli linket til fra alle A-pressens 50 lokalaviser og TV 2s ulike nettsteder. Søkefunksjon er ultralokal og går helt ned på poststed- og bydelsnivå. Dette håper TV 2 og A-pressen vil bli en attraktiv annonseringsplattform som åpner for målstyring på lokale nivåer.
Eierne har forventninger om at Derdubor.no skal generere inntekter på over 30 millioner i første driftsår.