Det var flere fra den nye konsernledelsen til stede for å markere den aller første arbeidsdagen i konsernets nye dedikert medieselskap.

Schibsted Media

– Vi er virkelig på vei til å skrive et nytt kapittel i vår historie

En smørblid Siv Juvik Tveitnes med gullfargede ballonger og lyseblå muffins, møtte de ansatte da de kom på jobb i Schibsted Medias aller første dag som rendyrket medieselskap. 

Publisert Sist oppdatert

– Gratulerer med dagen! Ta en cupcake!

Mandag morgen markerte konsernledelsen i Schibsted Media det nye medieselskapet med ballonger, muffins og gratis is til alle som kom på jobb i Akersgata 55 i Oslo.

– En milepæl

– Det er en milepæl at vi står her. 

Fersk konsernsjef i Schibsted Medias, Siv Juvik Tveitnes, skuer ut over resepsjonene i Akersgata og smiler til litt morgentrøtte journalister på vei til jobb. 

Noen plukker med seg en blå muffins med gullstrøssel, mens andre høflig takker nei med en forklaring om at det nok var litt vel tidlig med kake før klokka slo ni. 

Det er et halvt år siden nyheten om at Stiftelsen Tinius og Schibsted ASA hadde kommet til enighet om at stiftelsen skulle kjøpe mediedelen til Schibsted og at mediene skulle samles i et nytt selskap 100 prosent kontrollert av stiftelsen.

Schibsted Media  Juvik Tveitnes, Trine Eilertsen, Tor Jacobsen Foto- Marte Vike Arnesen 2024 -2847.CR3
Sjefredaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen, hadde tatt på seg en dress som matchet muffinsen. Her mellom Siv Juvik Tveitnes og Tor Jacobsen.

– Vi går tilbake til røttene våre igjen med å bli et rendyrket medieselskap med  stiftelsen som eiere. De er kapitalsterke, har et veldig langsiktig perspektiv på det å eie medier, og de har en villighet til å investere i oss, sier Tveitnes. 

Hun legger til: 

– Dette er noe vi har jobbet med i mange måneder, nå er er vi klare for å gå i gang med det nye selskapet.

– Det er gøy. 

Ingen synlige endringer

Tveitnes forteller at mye av arbeidet de siste månedene har gått med til å få de nye selskapene opp gå, men selv om de lyseblå, hvite og «gulle» ballongene kanskje kan hinte til en ny fargeprofil, og selv om muffinsene har en slags ny logo printet på dem, har de ikke planlagt for noen nye synlige endringer nå, sier konsernsjefen. 

Det er kun et par uker siden den nye konsernledelsen møttes til første ordentlige samling i Stockholm, forteller Tveitnes.

– Konsernledelsen er basert på kontinuitet. Mange av dem har vært i min ledergruppe før. Det er en veldig bra gruppe ja et skikkelig supersterkt team som jeg gleder meg veldig til å jobbe enda mer sammen med. 

– Vi er virkelig på vei til å skrive et nytt kapittel i vår historie. 



Powered by Labrador CMS