Gøril Huse skal lede Watch Medias nye avis i Norge.
Foto: Robert S. Eik
Watch Media lanserer sin sjette avis
Den nye avisa HandelsWatch skal dekke norsk detaljhandel.
Watch Media lanserer denne høsten HandelsWatch. Den nye avisen skal
levere uavhengig, kritisk og redelig næringslivsjournalistikk om selskapene og nøkkelpersonene i norsk
detaljhandel, skriver selskapet i en pressemelding.
– Handelsbransjen er en av Norges største bransjer, og vi mener det er solid grunnlag for en troverdig
og uavhengig avis, som tar bransjen på alvor. Det er mye å kaste seg over for våre journalister. Det er en
bransje som – i likhet med resten av verden – går gjennom voldsomme forandringer. Handelsbransjen
opplever ekstraordinær høy konkurranse, samtidig som netthandel og nye forbruksmønstre utfordrer
aktørene, sier internasjonal redaktør Rasmus Emborg i Watch Medier, ifølge pressemeldingen.
HandelsWatch blir Watch Medias sjette næringslivsavis i Norge.
HandelsWatch blir søsteravisen til danske DetailWatch. I en bransje der mange aktører jobber på tvers av
landegrensene, forventes det et tett samarbeid mellom de to redaksjonene, heter det i pressemeldingen.
Gøril Huse er ansatt som redaktør for HandelsWatch. Hun har flere års erfaring som ansvarlig redaktør for
Klar Tale og daglig leder i Lettlest Media. I tillegg til lang erfaring fra redaksjonell ledelse, har hun denne
våren fullført en mastergrad i endringsledelse.
– Handelsbransjen er svært mangfoldig, med både store og små bedrifter, selvstendige og store konsern.
Jeg ser frem til å levere relevante nyheter og dekke bransjen tett sammen med resten av redaksjonen. Vårt
mål er å lage god, viktig og riktig journalistikk, og være den beste avisen for bransjen, sier Huse i pressemeldingen.
Med seg i avisen får Gøril Huse følge av journalistene Fredrik Andersson, Vebjørn Corneliussen Storvik
og Øystein Engh, heter det i pressemeldingen.