Gøril Huse skal lede Watch Medias nye avis i Norge.

Watch Media lanserer sin sjette avis

Den nye avisa HandelsWatch skal dekke norsk detaljhandel. 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Watch Media lanserer denne høsten HandelsWatch. Den nye avisen skal levere uavhengig, kritisk og redelig næringslivsjournalistikk om selskapene og nøkkelpersonene i norsk detaljhandel, skriver selskapet i en pressemelding.

 – Handelsbransjen er en av Norges største bransjer, og vi mener det er solid grunnlag for en troverdig og uavhengig avis, som tar bransjen på alvor. Det er mye å kaste seg over for våre journalister. Det er en bransje som – i likhet med resten av verden – går gjennom voldsomme forandringer. Handelsbransjen opplever ekstraordinær høy konkurranse, samtidig som netthandel og nye forbruksmønstre utfordrer aktørene, sier internasjonal redaktør Rasmus Emborg i Watch Medier, ifølge pressemeldingen. 

HandelsWatch blir Watch Medias sjette næringslivsavis i Norge. HandelsWatch blir søsteravisen til danske DetailWatch. I en bransje der mange aktører jobber på tvers av landegrensene, forventes det et tett samarbeid mellom de to redaksjonene, heter det i pressemeldingen. 

Gøril Huse er ansatt som redaktør for HandelsWatch. Hun har flere års erfaring som ansvarlig redaktør for Klar Tale og daglig leder i Lettlest Media. I tillegg til lang erfaring fra redaksjonell ledelse, har hun denne våren fullført en mastergrad i endringsledelse. 

– Handelsbransjen er svært mangfoldig, med både store og små bedrifter, selvstendige og store konsern. Jeg ser frem til å levere relevante nyheter og dekke bransjen tett sammen med resten av redaksjonen. Vårt mål er å lage god, viktig og riktig journalistikk, og være den beste avisen for bransjen, sier Huse i pressemeldingen. 

Med seg i avisen får Gøril Huse følge av journalistene Fredrik Andersson, Vebjørn Corneliussen Storvik og Øystein Engh, heter det i pressemeldingen

Powered by Labrador CMS