Fra venstre: Kommersiell direktør i Live Nation, Odd Arvid Strømstad, lojalitetsprogramansvarlig i Aftenposten, Cathrine Gamborg og prosjektleder partnerskap i Live Nation, Tone Stenberg.

Aftenposten inngår eksklusivt samarbeid med Live Nation

Gir nye fordeler til abonnenter.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Gjennom et nytt samarbeid med konsertarrangør Live Nation kan Aftenposten-abonnenter kjøpe billetter til store konserter med internasjonale artister, før alle andre, skriver mediehuset i en pressemelding.

– Dette vil gjøre oss mer attraktive for en yngre målgruppe, samtidig som vi øker verdien av å ha et abonnement for eksisterende kunder, sier kommersiell direktør Bård Skaar Viken i Aftenposten i pressemeldingen.

Avtalen innebærer at abonnentene får tilgang til forhåndssalg av billetter til minst åtte store konserter i Norge i løpet av det neste året, via A-kortet - Aftenpostens fordelsprogram for abonnenter.

– Etter en lang periode med pandemi og lockdown er de fleste sulteforet på konserter og opplevelser. Vi ser allerede at 2022 kommer til å bli et år med langt flere konserter og festivaler enn tidligere. Det er med andre ord ingen tvil om at dette er et godt tidspunkt for å lansere en slik fordel, sier han.

Avtalen er det første i sitt slag mellom en redaksjonell virksomhet og Live Nation, opplyser partene.

– Aftenposten har en stor og lojal abonnementsbase. Gjennom dette tilbudet vil vi gi dem muligheten til å få med seg nye kulturopplevelser. Vi håper også at vi gjennom samarbeidet kan nå en ny målgruppe med våre konserter, sier kommersiell direktør i Live Nation, Odd Arvid Strømstad.

Cathrine Gamborg, lojalitetsprogramansvarlig i Aftenposten, legger til:

– Vi ser allerede på mulighetene for å skape andre eksklusive og attraktive opplevelser sammen med Live Nation. Vi ser et stort potensial for synergieffekter, så her vil det garantert dukke opp flere spennende tilbud innen nokså kort tid.

Powered by Labrador CMS