Jarle Aabæø. Foto: Birgit Dannenberg.
Kom seg gjennom katastrofen
Jarle Aabø avviser nedleggelsesrykter etter et år med rødetall.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Ryktene om min død er en agurknyhet fra i fjor som kun tynne sommeraviser bryr seg om, sier kommunikasjonsrådgiver Jarle Aabø.
Gikk på en smell
I forrige uke ble han sitert av Dagens Næringsliv på at han ikke skulle legge ned. Bakgrunnen for spekulasjonene rundt en eventuell nedleggelse var at Aabø hadde lånt kontorplass hos konkurrenten Geelmuyden. Kiese, i tillegg gikk PR-selskapet på en smell i første halvår, men Aabø sier til Journalisten at han fikk kontroll over kostnadene igjen.
– Aabø & Co gjenvant raskt kontrollen, men vi måtte tåle et regnskapsmessig underskudd på nesten 800.000 kroner, noe vi aldri hadde opplevd før.
Driftsinntektene sank
Selskapet endte med et driftsunderskudd på 794.801 kroner, mot et overskudd på 357.192 kroner året før. I samme periode sank driftsinntektene med 2,8 millioner kroner, sammenlignet med året før, til 8,8 millioner.
Aabø har som følge av dette kuttet kraftig i bemanningen og sitter tilbake med tre fast ansatte og skal ifølge han selv nå være tilbake i gjenge igjen.
– For å unngå slikt i fremtiden bestemte jeg meg for å redusere antall ansatte ned til et minimum og heller ha samarbeidsavtaler. Denne omorganiseringen ble selvfølgelig kostbar, men heldigvis var dette engangsutgifter.