Polaris Medias konsernsjef Per Axel Koch under kvartalspresentasjonen fredag.
Polaris Medias konsernsjef Per Axel Koch under kvartalspresentasjonen fredag.

De norske Polaris-avisene har til sammen 85.000 digitale abonnenter

Fordelt på 48 mediehus.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Konsernet Polaris Media fikk et driftsresultat på 59 millioner kroner i fjerde kvartal. Det er en økning på 10 millioner fra samme periode året før.

For Polaris Media Norge ble resultatet 41 millioner kroner, en nedgang fra 43 millioner i samme kvartal året før.

Inntektene for den norske virksomheten ble redusert med 1 million kroner i fjerde kvartal. Dette skyldes i hovedsak en nedgang på 15 prosent i annonseinntekter fra papiraviser. Dette ble noe motvirket av at abonnementsinntektene økte med 8 prosent og at digitale annonseinntekter økte med 7 prosent.

Per Axel Koch, konstituert finansdirektør Håkon Brækken og styreleder Torry Pedersen.
Per Axel Koch, konstituert finansdirektør Håkon Brækken og styreleder Torry Pedersen.

– Fjerde kvartal viser en stabil inntektsutvikling i den norske delen av konsernet, med spesielt god utvikling i abonnementsinntektene og de digitale annonseinntektene. Som følge av noe økte kostnader, viser fjerde kvartal en mindre resultatnedgang sammenlignet med fjoråret, sier Per Axel Koch.

I den norske virksomheten økte antall digitale abonnementer med 33 prosent til 85.603 i fjerde kvartal. De norske avisene hadde da samlet 211.500 abonnenter, som er en økning på 5 prosent.

Polaris Media omfatter 48 mediehus, blant annet Adresseavisen, Harstad Tidende, Sunnmørsposten, Romsdals Budstikke, og en rekke lokalaviser i Trøndelag, Nord-Norge og Nordvestlandet. I november i fjor ble det også inngått avtale om et regionalt mediehus på Sørlandet med utgangspunkt i Agderposten Medier.

Powered by Labrador CMS