Mediefolk:

Espen Stensrud slutter i Aller Media i midten av desember i år. Foto: Jacques Hvistendahl / Aller Media
Espen Stensrud slutter i Aller Media i midten av desember i år. Foto: Jacques Hvistendahl / Aller Media

Ansvarlig redaktør Espen Stensrud slutter i Aller Media

– Nå er det på tide å finne på noe nytt.

Publisert   Sist oppdatert

I forbindelse med at Aller Media selger bilbladet Autofil, velger Espen Stensrud (49) å forlate mediehuset.

De siste fire årene har Stensrud ledet Aller Medias-motorredaksjon som har levert til flere merkevarer i konsernet, samt vært ansvarlig redaktør for magasinene Autofil, Båtmagasinet og Jeger.

– Jeg har hatt hele mitt voksne arbeidsliv i Dagbladet og Aller Media. Nå er det på tide å finne på noe nytt, sier Stensrud ifølge en pressemelding fra Aller Media.

Stensrud startet i Dagbladet tilbake i 1992, hvor han blant annet var reportasjeleder på sporten og vaktsjef på nyhetsdesken. I 2003 gikk han til Aller Media hvor han var redaksjonssjef i Autofil og utgavesjef for Se og Hør – før han overtok redaktørstolen i Autofil i 2008.

– Da Aller kjøpte Dagbladet i 2013, var det som å få brakt sitt gamle hjem på døra. Det har vært en fantastisk reise, og jeg er veldig stolt over det vi har fått til, sier han ifølge pressemeldingen.

– De siste årene har vi gjennomført en stor digital transformasjon. Vi har doblet trafikken på Dinside Motor, doblet frekvensen av attraktivt nisjestoff på Dagbladet Pluss og sørget for synergier, bredde og kraft gjennom våre merkevarer.

Konserndirektør for avdelingen Kvinne/tema, Ingrid Skogrand, skriver at hun takker Stensrud for innsatsen.

– Espen har ledet fagredaksjonen for motorstoff i en tid hvor endringen i mediebruk fra print til digitale flater har vært enorm. Det har krevd kontinuerlig utvikling og omstilling. Redaksjonen har hele veien levert redaksjonelle høykvalitetssaker til flere merkevarer i konsernet - fra magasinet Autofil, som vi nå har solgt, til Dagbladet, Dinside og Elbil24.

I forbindelse med salget av Autofil til Bilforlaget blir dagens motorredaksjon avviklet. Konsernet spisser nå sin digitale satsning på motorstoff gjennom Dinside og Elbil24.