Ole-Martin Brekke blir direktør strategi og vekst i Amedia.
Foto Ihne Pedersen / Amedia
Amedia etablerer egen avdeling for vekst
– Har et veldig godt utgangspunkt for videre vekst, sier ny direktør.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Amedia gjør nå en organisatorisk endring og etablerer avdelingen for strategi og vekst, skriver konsernet i en pressemelding. Ole-Martin Brekke er ansatt som direktør for det nye området.
Brekke har de siste årene hatt flere roller i Telenor Norge. Han kommer fra rollen som direktør for strategi og prosjekter i Telenor Norges fastnett og TV-virksomhet.
Gisle Torheim, visekonsernsjef og konserndirektør økonomi og finans i Amedia, ser mange mulighet for mediekonsernet.
– Gjennom +Alt har Amedia etablert en ledende nasjonal plattform for redaksjonelt innhold, som har tatt en sterk posisjon med kraftfull abonnementsutvikling på kort tid. En helhet som er større enn summen av våre enkelte posisjoner åpner nye vekstmuligheter, sier Torheim.
– Vi styrker derfor vekstområdet med ambisjon om å utvikle nye redaksjonelle og kommersielle tjenester på ryggen av våre unike styrker, med distribusjonskraften og lokalkunnskapen vår, legger han til.
Nyansatte Brekke vil rapportere til Torheim, som vil ha overordnet ansvar for satsingen.
– Det er en imponerende og helhetlig digital transformasjon som Amedia har levert de siste årene. I kombinasjon med sterke lokale posisjoner og distribusjon, har Amedia et veldig godt utgangspunkt for videre vekst. Jeg ser frem til å bli kjent med selskapet og ta fatt på denne oppgaven, sier Brekke i pressemeldingen.