Brukte journalister i markedsføring

Alle som skulle delta på Microsofts pressekonferanse måtte ha på seg hvite kapper.

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Aftenpostens journalist Joacim Lund er på spillmessa E3 i Los Angeles. Under gårsdagens store lanseringspressekonferanse fikk han utlevert en hvit kappe på vei inn i konferansesalen.

En ansatt i Microsoft sa rett ut at journalistene var en del av showet.

– Journalistene var en del av lanseringsshowet (la det synke inn), og ble fulgt av et stort antall av Microsofts egne kameralinser, antakelig til bruk i markedsføringen av produktet. Og det var mer enn kappene som minte om et religiøst ritual. Med suggererende musikk, flørting med det overjordiske og en dyp stemme over høyttaleranlegget var de sekteriske referansene udiskutable. Og pressen spilte altså rollen som gospelkoret, skriver Lund i dagens utgave av Aftenposten.

Powered by Labrador CMS