Sigurd Sandvin. Foto: Kathrine Geard.

– Vi hører hva Solheim sier

Men NRK mener det ikke er noe nytt i kampanjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Statssekretær Roger Solheim i kulturdepartementet har reagert på NRK og Digitalradio Norges «Ja til Radio»-kampanje.

Solheim mener at NRK ikke skal bruke sendeflaten til å påvirke politiske beslutninger. Fremskrittspartiets Øyvind Korsvoll oppfatter kampanjen som politisk reklame, det gjør ikke kommunikasjonsdirektør Sigurd Sandvin i NRK.

– Vi oppfatter det ikke slik. Det har ikke vært noen tvil om hva vi mener i denne saken, så her er det ikke noe nytt, men vi hører hva han sier, sier Sandvin.

Lytter

Kommunikasjonsdirektøren understreker at det ikke er NRK som står bak kampanjen, men Digitalradio Norge, hvor NRK er en av medeierne.

– Vi stiller sendetid til rådighet for spotene, men de er i tråd med det vi har ment hele tiden. Vi skal selvfølgelig høre etter det folk har å si.

Sandvin kjenner ikke til om det foreligger noen planer om å sende kampanjen på NRK fjernsyn.

Powered by Labrador CMS