Franskmennene overtar Klem FM
Det ligger an til store endringer på lokalradiomarkedet. Det franske selskapet NRJ utvider nå sin radiosatsing i Norge.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge nettstedet Propaganda kjøper NRJ nå Klem FMs radiostasjoner i Oslo, Bergen og Trondheim. Samtidig har de inngått en samarbeidsavtale med Radio1.
- Klem FM har et stort utviklingspotensial og passer godt inn med vår eksisterende virksomhet her i Norge, sier Richard Mazeret, administrerende direktør i NRJ Norge.
NRJ har siden de etablerte seg i Norge oppnådd 262.000 lyttere. De råder over fem konsesjoner, og leverer radiounderholdning til hele landet. Selskapet uttalte profil er å levere hitmusikk og underholdning til ungdom mellom 15 og 34 år.
- Denne overtakelsen gjenspeiler den tillit NRJ Group har til det norske radiomarkedet, og samsvarer med den langsiktige strategi vi har i Norge, sier Mathieu Sibille, sjef for NRJs internasjonale operasjoner.
Målsetningen er å utvide dekningsområde i Norge.
NRJ har også inngått et samarbeid med Radio1. Selskapet skal håndtere alt salg av reklame til de norske NRJ-stasjonene. Denne avtalen kan hjelpe Radio1 til å bli en av de ledende aktørene på radiomarkedet.