Tiger Woods ble fulgt tett av både tilskuere og TV-seere i sitt comeback.

Tiger Woods-comeback ga millionhopp for TV-selskapene

Golfcomeback ble seersuksess.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Tiger Woods gikk ikke til topps i sitt comeback i golfsirkuset sist uke, men TV-tallene i returen var en vinner.

CBS' dekning av den siste runden av US Masters søndag hadde 10,17 millioner seere i snitt. Det er det høyeste for en golfsending siden samme dag i 2019, som var sist gang Woods vant den grønne jakken, ifølge analyseselskapet Nielsen.

ESPNs dekning av de to første rundene av helgens turnering hadde 3,3 millioner seere. Ifølge ESPN er det høyeste tall siden 2018.

CBS hadde flest seere sist uke i «prime time» (beste sendetid) med 4,2 millioner seere i snitt. ABC hadde 3,6 millioner, mens NBC hadde 3 millioner.

46 år gamle Woods gjorde comeback på PGA-touren etter en bilulykke i fjor. Han endte totalt 13 slag over par på en 47.-plass.

Powered by Labrador CMS