Ida Barth Thomassen og Anders Ruud. Foto: Brand Studio.
Anders Ruud forlater journalistikken for innholdsmarkedsføring
Blir innholdssjef i Brand Studio.
Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Brand Studio startet opp i 2015 med tre ansatte. I dag teller avdelingen elleve faste ansatte, i tillegg til frilansbruk og vikarer. Brand Studio er Storbys avdeling for innholdsmarkedsføring og er et samarbeid mellom Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Fædrelandsvennen. Brand Studio har også distribusjonssamarbeid med Adresseavisen og iNord-avisene.
På innholdssiden har flere av de fast ansatte bakgrunn fra Aftenpostens redaksjon. Anders Ruud kommer fra rollen som avdelingsleder for Osloby, kulturnyheter og event i Aftenposten-redaksjonen. Nå blir han innholdssjef i Brand Studio.
– Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på denne utfordringen. Jeg skal ikke lenger jobbe med å lage god journalistikk, men jeg skal fortsatt jobbe med å lage godt innhold. Målet må være at det gode innholdet vi i Brand Studio lager for våre annonsører skal være med på å finansiere den viktige journalistikken våre avisers redaksjoner lager, sier Ruud i en pressemelding.
Daglig leder Ida Barth Thomassen er svært fornøyd med nysigneringen.