Jarle Aabø. Arkivfoto Jourrnalisten
Jarle Aabøs PR-firma bestilte Uber-turer av 105 sjåfører som ble politianmeldt av Taxiforbundet
PR-rådgiveren jobbet på oppdrag for Taxiforbundet.
Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Ifølge Dagens Næringsliv ble det i løpet av høsten bestilt turer med 105 sjåfører. Kvitteringene ble tatt vare på og brukt i en masseanmeldelse til politiet i november.
Taxiforbundet bekrefter overfor avisen at de har brukt selskapet Aabø & co.
Jarle Aabø vil ikke svare på hvor mange av de 105 Uber-turene han selv gjennomførte, og han vil ikke utdype hva hans arbeid for Taxiforbundet har bestått i.
– Når vi får et oppdrag, gjør vi alltid vårt beste på kortest mulig tid, er alt Aabø vil si.
Heller ikke oppdragsgiveren er spesielt snakkesalig.
– Ja, vi bruker Aabø & co. Jeg ønsker ikke å gå i detaljer om hva han har gjort for oss, sier Taxiforbundets leder, Øystein Trevland.
Hans Geelmuyden er kundeansvarlig partner for Uber i Geelmuyden Kiese, som bistår det amerikanske selskapet med offentlig kommunikasjon og pressehenvendelser. Han mener Aabø og Taxiforbundet har benyttet seg av en uvanlig metode.