Lerø kjøper konkurrenten

Fra før av eier Magne Lerøs Medier og Ledelse Handelsbladet, nå kjøper han Dagligvarehandelen. Det blir råflott med to fagblader, sier han.
 

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Den nye eieren Magne Lerø forklarer til Dagens Næringsliv at Dagligvarehandelen er vinneren på papir.

– Derfor er det dette merkenavnet som føres videre for papiravisen. Handelsbladet, som de siste årene har satset sterkere på nett og redusert avisutgivelsene, vil fortsette som en daglig nettavis. Ved å slå de to publikasjonene og redaksjonene sammen, vil vi stå sterkere i framtiden, sier han.

Dagligvarehandelen kommer ut ukentlig, mens Handelsbladet kommer ut på papir hver 14. dag.

– Hittil har man hatt to gratis nettsteder som har konkurrert om å legge ut nyheter. Nå blir det en endring på dette, sier Lerø til Dagens Næringsliv, og legger til at man også i dagligvarebransjen må regne med å betale for journalistikk.

Powered by Labrador CMS