Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media bekrefter samtaler om et felles annonsesystem.

Medie=konsernene ønsker felles annonsesystem

Vil samarbeide om bedre og mer attraktive produkter for å møte konkurransen fra Facebook og Google.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Schibsted, Polaris Media og Amedia har hatt samtaler for å finne fram til et felles annonse­system.

– Det haster å få dette på plass, sier konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media til Dagens Næringsliv (betalt innhold).

Koch bekrefter at Polaris har vært involvert i flere samtaler med Schibsted og Amedia den siste tiden.

Schibsted er den første publisisten i Norge som nå har tatt i bruk den teknologiske annonseplattformen AppNexus. Nå vurderer Polaris Media og Amedia ifølge DN å følge i samme fotspor, og tilby et felles «varelager» som annonsørene kan kjøpe.

Såkalte programmatiske annonsekjøp er i kraftig vekst i Norge, og økte med nesten 100 prosent de fire første månedene i år til snaut 200 millioner kroner. Analytikere mener dette markedet vil stige til én milliard kroner i år.

 

Powered by Labrador CMS