Konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media bekrefter samtaler om et felles annonsesystem.
Medie=konsernene ønsker felles annonsesystem
Vil samarbeide om bedre og mer attraktive produkter for å møte konkurransen fra Facebook og Google.
Denne artikkelen er over åtte år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
Schibsted, Polaris Media og Amedia har hatt samtaler for å finne fram til et felles annonsesystem.
– Det haster å få dette på plass, sier konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media til Dagens Næringsliv (betalt innhold).
Koch bekrefter at Polaris har vært involvert i flere samtaler med Schibsted og Amedia den siste tiden.
Schibsted er den første publisisten i Norge som nå har tatt i bruk den teknologiske annonseplattformen AppNexus. Nå vurderer Polaris Media og Amedia ifølge DN å følge i samme fotspor, og tilby et felles «varelager» som annonsørene kan kjøpe.
Såkalte programmatiske annonsekjøp er i kraftig vekst i Norge, og økte med nesten 100 prosent de fire første månedene i år til snaut 200 millioner kroner. Analytikere mener dette markedet vil stige til én milliard kroner i år.