NJ-leder Dag Idar Tryggestad presenterte i dag sammen med MBL en ny bærekraftsveileder.

Mediebransjen får egen bærekraftsveileder

– Veilederen skal gi ledere og tillitsvalgte råd til gode valg tilpasset den enkelte bedrift, sier NJ-sjefen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Norske mediehus får nå en veileder som skal sørge for at de blir mer bærekraftige.

Mange mediebedrifter i Norge jobber godt med bærekraft, men det er også mange som har etterlyst hjelp til å komme skikkelig i gang.

Det skriver Norsk Journalistlag og Mediebedriftenes Landsforening, som sammen har laget veilederen, i en pressemelding.

– Mediebransjen har en viktig samfunnsrolle og skal vi være relevante, må vi ha tydelige mål for hvordan vi kan bidra til Norges og verdens klimamål, heter det i meldingen.

Veilederen for mediebransjen peker på konkrete tiltak i den enkelte mediebedrift, spesielt enkle komme-i gang-tiltak. I tillegg vil den øke bevisstheten hos mediebedriftene og journalister om relevante bærekraftstemaer.

– Veilederen skal gi ledere og tillitsvalgte råd til gode valg tilpasset den enkelte bedrift, sier leder Dag Idar Tryggestad i Norsk Journalistlag.

Til opplysning: Journalisten eies og utgis av Norsk Journalistlag.

Powered by Labrador CMS