Til sammen ble det delt ut sju ulike advarsler av Medietilsynet.

Medietilsynet avdekket brudd i halvparten av fjorårets tilsyn

Medietilsynet gjennomførte 29 tilsyn i 2022, og i nær halvparten var konklusjonen at ulike aktører hadde brutt reglene.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Blant annet ble det gjennomført store tiltak for å stanse utenlandsk pengespillreklame på TV, skriver Medietilsynet i en pressemelding.

Til sammen ble det delt ut sju ulike advarsler, mens de andre bruddene ble løst ved å gi veiledning. Alle de sju advarslene kom etter brudd på regler om reklame, sponsing og produktplassering.

– Advarslene ble gitt i tilfeller hvor det tidligere enten var gitt veiledning om reglene eller det var så klare brudd at det var naturlig å reagere med sanksjon, sier leder Mari Velsand i Medietilsynet.

Powered by Labrador CMS