Podkastselskapet PodMe har tredoblet antall abonnenter etter at Schibsted gikk inn som majoritetseier, opplyser styreleder Tor Jacobsen.

Schibsted

– PodMe er vårt raskest voksende abonnements-produkt noensinne

Har nå passert 200.000 abonnenter.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

- 200.000 abonnenter er en milepæl vi ikke trodde det var mulig å oppnå på så kort tid, sier direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen, i en pressemelding.

Det er en tredobling av antall betalende abonnenter siden Schibsted gikk inn som majoritetseier i PodMe sommeren 2021.

– PodMe er vårt raskest voksende abonnementsprodukt noensinne. Det siste året har vi hatt en vanvittig sterk vekst i antall abonnenter. Vi har også startet å eksperimentere med ulike pakketeringer, hvor vi har solgt PodMe sammen med andre redaksjonelle produkter. Det har kundene vist stor interesse for, sier Jacobsen - og legger til:

– PodMe er et godt eksempel på et vellykket samarbeid mellom våre ulike merkevarer og fagmiljøer. Suksessoppskriften ligger i å bruke kraften i vår digitale distribusjon, både gjennom vår høye trafikk og vår store abonnementsbase. Det å samle alt vårt gode lydinnhold på ett sted gir kundene et tydeligere og sterkere verdiforslag, sier han.

Schibsted gjorde sin første investering i PodMe i 2019. Gründerne Johan Strömberg og Niklas Julin har i dag rollene som henholdsvis administrerende direktør og direktør for forretningsutvikling.

Powered by Labrador CMS