Podkastselskapet PodMe har tredoblet antall abonnenter etter at Schibsted gikk inn som majoritetseier, opplyser styreleder Tor Jacobsen.
Foto: Kilian Munch / Schibsted
Schibsted
– PodMe er vårt raskest voksende abonnements-produkt noensinne
Har nå passert 200.000 abonnenter.
Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
- 200.000 abonnenter er en milepæl vi ikke trodde det var mulig å oppnå på så kort tid, sier direktør for brukerbetaling i Schibsted og styreleder i PodMe, Tor Jacobsen, i en pressemelding.
Det er en tredobling av antall betalende abonnenter siden Schibsted gikk inn som majoritetseier i PodMe sommeren 2021.
– PodMe er vårt raskest voksende abonnementsprodukt noensinne. Det siste året har vi hatt en vanvittig sterk vekst i antall abonnenter. Vi har også startet å eksperimentere med ulike pakketeringer, hvor vi har solgt PodMe sammen med andre redaksjonelle produkter. Det har kundene vist stor interesse for, sier Jacobsen - og legger til:
– PodMe er et godt eksempel på et vellykket samarbeid mellom våre ulike merkevarer og fagmiljøer. Suksessoppskriften ligger i å bruke kraften i vår digitale distribusjon, både gjennom vår høye trafikk og vår store abonnementsbase. Det å samle alt vårt gode lydinnhold på ett sted gir kundene et tydeligere og sterkere verdiforslag, sier han.
Schibsted gjorde sin første investering i PodMe i 2019. Gründerne Johan Strömberg og Niklas Julin har i dag rollene som henholdsvis administrerende direktør og direktør for forretningsutvikling.