Totalt har Bergens Tidende nå 84.000 abonnenter, opplyser mediehuset. I front sjefredaktør Frøy Gudbrandsen.
Foto: Bjørn Erik Larsen / Bergens Tidende
BT har passert 50.000 digitale abonnenter
– Stort, sier sjefredaktør Frøy Gudbrandsen.
Lørdag passerte Bergens Tidende (BT) 50.000 digitale abonnenter, skriver mediehuset i en pressemelding. Det er en vekst på over 20 prosent det siste året.
– For oss i BT er dette stort. Det viser at leserne setter pris på journalistikken vår, sier sjefredaktør Frøy Gudbrandsen i pressemeldingen.
– Vi jobber hardt for å gi abonnentene den troverdige journalistikken som de trenger i hverdagen, om de sakene som er viktige for dem, enten det gjelder korona, klima, Bergen Engines eller Brann.
Totalt har BT nå 84.000 abonnenter. Da papiropplaget begynte å falle for noen år siden, var antall abonnenter på det laveste 62.500. Det var i 2015.
Nå har også fallet i antall papirabonnenter flatet ut, opplyser BT.
– Ja, vi tror at papiravisen vil være en del av BT inn i fremtiden. Men det er ingen tvil om hva de yngste abonnentene våre foretrekker. Det som er ekstra bra, er at vi har fått så mange helt nye abonnenter det siste året, sier Gudbrandsen