Nettavisen har nå passert 20.000 betalende abonnenter. Ansvarlig redaktør Gunnar Stavrum mener det er en prestasjon.
Arkivfoto: Foto: Mariam Butt / NTB scanpix
Enorm vekst i Nettavisen: Ingen Amedia-aviser har flere digitale abonnenter
Har passert 20.000 betalende.
Denne artikkelen er over fire år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Det er ingen liten prestasjon at vi nå har 20.000 betalende abonnenter. Veksten det siste halvannet året har vært enorm. Da vi gikk inn i 2019 var det rundt 6000 i abonnementsregisteret vårt, sier ansvarlig redaktør Gunnar Stavrum til egen avis.
Nettavisen er dermed den avisen i Amedia-konsernet som har flest digitale abonnenter.
– Den såkalte pluss-strategien snudde alt for Amedia og det har også vi dratt stor nytte av etter at konsernet overtok fullt eierskap hos oss i 2017. Vi drar veksler på deres erfaringer og ikke minst alt det gode innholdet som produseres i konsernet. Det er en bærebjelke i den fremgangen vi har hatt i abonnementsmarkedet, sier Nettavisens plussredaktør Liv Ingrid Mellemseter til egen avis.
Mellemseter sier videre at drivkraften i veksten er det såkalte +Alt-abonnementet, som gir digital tilgang til alle Amedia-avisene.