Fra venstre: Pål Bjerketvedt, generalsekretær i Norges Fotballforbund, Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2 og Anders Møller Opdahl, konsernsjef i Amedia.

Amedia og TV 2 inngår sportssamarbeid

– Gir bredere og mer lokalt tilpasset sportsinnhold til publikum.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Amedia og TV 2 inngår et samarbeid som betyr at over 5.000 fotball-, håndball- og ishockeykamper blir tilgjengelig for Amedias abonnenter og på TV 2 Play, melder Amedia i en pressemelding.

Avtalen innebærer at Amedia, i tillegg til TV 2, skal vise alle kampene fra OBOS-, PostNord- og Norsk Tipping-ligaen samt 4. divisjon for herrer. Det samme gjelder for Norgesmesterskapet for herrer (cupen) og aldersbestemte landslag.

– Dette er en perfekt match som kombinerer TV 2s sportsposisjon med Amedias sterke tilstedeværelse over hele landet. Dette er en god avtale for både Amedia og TV 2, men publikum og norsk idrett blir de største vinnerne. Dette sportstilbudet skal se dagens lys før neste sesong, og vi går nå i gang med forberedelsene, sier TV 2- og Amedia-toppene Olav T. Sandnes og Anders Møller Opdahl i en felles uttalelse.

Powered by Labrador CMS