Discovery-nettverket satser på spektakulær studioløsning under Beijing-OL.

Lover nyvinnende teknologi i OL-studio

Stadig mer avanserte muligheter i Discoverys «The Cube».

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Et enormt, virtuelt og tredimensjonalt tv-studio med 60 ulike locations og muligheten for at gjester kan «teleporteres» inn fra andre steder:

TVNorge- og Eurosport-eierne i Discovery Networks satser videre på nyvinninger i studioløsningen når de sender OL fra Beijing fra neste uke.

Studiokonseptet «The Cube» skal brukes av kanaler over hele Europa, og skal gi tidligere uante muligheter for innlevelse i de ulike vinteridrettene det konkurreres i.

– Det handler om å forklare vintersport til et publikum som kanskje ikke kjenner alle nyansene i det som kreves av utøverne, sa Discovery-topp Scott Young under en digital pressekonferanse mandag.

I det virtuelle studiet skal programlederne kunne vise 3D-modeller av både utøvere og traséer for å forklare viktige faktorer i de ulike øvelsene.

Løsningen bygger videre på teknologi Discovery først tok i bruk under vinter-OL i Pyeongchang i 2018, og også brukte under Tokyo-OL i fjor sommer.

Ifølge pressematerialet kan programlederne i studio selv se alle de virtuelle elementene rundt seg, og kan dermed være i stand til å skape større troverdighet i studiosituasjonen.

OL i Beijing åpner 4. februar.

Powered by Labrador CMS