Disse 18 skal delta i mentorprogrammet til Medienettverket og MBL i 2020.
70 søkte om plass, dette er de 18 som kom med
Dette er andre kull av Mentorprogrammet.
Over 70 medieledere søkte om plass i Mentorprogrammet i regi av Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Medienettverket - forum for kvinner i ledelse, skriver de to i en pressemelding.
Nå har 18 stykker fått plass i andre kull som starter opp i januar 2020.
Dette er de 18 deltakerne:
- Christine Tobiesen (41) – leder enkamera-avdelingen TV 2
- Gøril Huse (41) - redaktør og daglig leder Klar Tale
- Winta Negassi (35) - senior manager, people and culture Discovery Networks Norway
- Iselin Årdal (36) - leder kundeleveranse TV 2
- Kari Tone Sperstad Flågen (35) - seksjonsleder VG Nisje
- Sun Heidi Sæbø (39) - konstituert sjefredaktør og adm.dir/samfunnsredaktør Morgenbladet
- Emma Huisman Moskvil (27) - nyhetsredaktør, nasjonale nyheter Dagsavisen
- Linn Kristin Djønne (35) – nyhetsredaktør Laagendalsposten
- Inger-Therese Holgersen (38) – publiseringsredaktør Haugesunds Avis
- Rima Iraki (36) – journalist/programleder NRK
- Monika Aaserud (33) – publiseringsleder Nationen
- Charlotte Sundberg (36) – sportsleder Adresseavisen
- Ragnhild Oscarsen (27) - administrasjonssjef og business controller E24
- Stine Halla (41) - SVP finans og strategi Schibsted News Media
- Camilla Fosse (38) - journalist/vaktsjef/stedfortredende nyhetsredaktør Bergensavisen
- Live Fedog Thorsen (36) - redaktør for historiefortelling og livsstil Dagens Næringsliv
- Marianne Johansen (40) - redaksjonssjef økonomi- og politikkavdelingen NRK nyheter
- Hege Varsi (31) - digital vaktsjef Dagbladet.no
– Det har vært en fantastisk respons på årets utlysning, når over 70 medieledere ønsker å være en del av programmet. Derfor er det også så bra at toppledere i hele bransjen stiller seg bak Mentorprogrammet og tar arbeidet med mangfold på alvor, sier prosjektleder for programmet i MBL, Trine Ohrberg.
28. januar 2020 er den første samlingen, hvor deltakerne får møte sine mentorer for først gang.
– De 18 medielederne som nå utgjør 2020-kullet, tar allerede stort ansvar i sine lederjobber. Vi ser frem til å følge med på deres videre vei. Dette er ledere bransjen trenger, sier Veslemøy Østrem, leder i Medienettverket.