Kristin Grøntoft går til If. Foto: Martin Huseby Jensen
Kristin Grøntoft til kommunikasjons=avdelingen i If
Skal ha ansvar for sosiale medier.
Denne artikkelen er over sju år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
– Det var ikke det jeg hadde trodd. Jeg trodde jeg skulle begynne i byrå eller start-up. Jeg har sterke interesser i den retningen, men da de (If) kom på banen ble jeg tatt, sier Kristin Grøntoft til Journalisten.
Det er litt over fire måneder siden Grøntoft tok sluttpakke i Aftenposten. Da hadde hun vært i mediehuset i 11 år. Tirsdag hadde hun første arbeidsdag i forsikringsselskapet. Det var flere muligheter å velge i, forteller hun.
– Jeg har vært veldig heldig.
Og så klarte If å fange henne. Såpass begeistret var de at Grøntoft mente at om det ikke ble jobb, så ble det i hvert fall forsikring hos dem. Det hadde hun ikke trodd. Hun opplever selskapet som samkjørt og med en god åpen kommunikasjon. De vet ifølge henne hvor de skal.
– Det er gøy å komme et sted hvor folk er enig om hva vi skal oppnå. Da er alle forutsetninger til stede for å få gjort noe.
Grøntoft rakk ikke føle på det å være arbeidsledig. Til det var det for mange oppgaver som skulle løses. Og i januar takket hun ja til den nye jobben, siden har det vært om å gjøre å avslutte pågående prosjekter. Det har vært viktig å bruke tiden på å koble litt av før hun ga seg i kast med nye prosjekter.