Dn.no innrømmer annonsetabbe

I over ni timer lå en annonse, maskert som redaksjonelt stoff, på forsida til dn.no. – En fæl glipp, beklager redaktør Ole-Morten Fadnes.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Annonsen, som husprodusenten KleppHus sto bak, var utformet på nøyaktig samme måte som de redaksjonelle artiklene på dn.no. I tillegg var den utstyrt med en «les mer»-knapp, som sendte leseren videre til husprodusentens hjemmeside.

– Vi ble gjort oppmerksom på dette rett etter morgenmøtet, og da ble annonsen, i sin redaksjonelle form, fjernet øyeblikkelig. Det så ikke bra ut i det hele tatt, innrømmer Fadnes.

Annonsen ble publisert rett over midnatt, og ble liggende til over klokka ni i dag tidlig før den ble fjernet. Sven Erik Brunvoll, markedsdirektør i dn.no, sier det var en svikt i nettavisens kontrollrutiner som førte til glippen.

– Annonsen, hvor annonsøren hadde kopiert våre fonter og det hele, kom til oss i ferdig stand og ble bare lastet opp og lagt ut uten å bli kontrollert på forhånd. Det var en menneskelig feil, som det grunnet tidsbestemt publisering ved midnatt tok tid før vi oppdaget, forklarer Brunvoll.

Powered by Labrador CMS