Ken André Ottesen har mange år som lokalavisjournalist bak seg, men er kanskje mest kjent for å stå bak Instagram-kontoen BAdesKen.
Foto: Amedia
Amedia:
BAdesKen skal lage humorserie for Amedia
– Jeg har et veldig nært og sterkt forhold til lokalaviser, så det var helt naturlig at vi søkte samarbeid med landets største eier av lokalaviser, sier Ken André Ottesen.
Duoen Ken André Ottesen, bedre kjent som BAdesKen, og komiker og manusforfatter Paul Håvard Østby, som for tiden er aktuell med showet Urbane totninger på Chat Noir, skal lage en ny nettserie for Amedia til høsten.
Konseptet er basert på Ottesens Instagram-konto, der han daglig presenterer små og store saker fra lokale medier i Norge for en stor følgerskare.
– Seerne kan forvente seg et kjendisfritt og underholdende skråblikk på dagens Norge. Vi skal løfte frem fine, rare og morsomme avissaker om helt vanlige mennesker som havner i uvanlige situasjoner. Ingen blir stemt ut og ingen skal krangle. Det blir reisereportasjer, kåringer, konkurranser og mye tullball, sier Ottesen i en pressemelding.
Han fortsetter:
– Serien er en godhjertet flik av virkeligheten, slik den er for de aller fleste av oss. Den er av folket, med folket, for folket.
Satser på nytt konsept
Foreløpig har mye av Amedias videoinnhold omhandlet sport og vært forbeholdt abonnenter. BAdesKen vil derimot være annonsefinansert, og åpent tilgjengelig med reklame.
Serien har premiere i september.
– Video er et viktig satsingsområde for oss i Amedia, og det er et format som er svært etterspurt av annonsører. Konseptet til Ottesen er en viktig satsing for Amedia Salg og Marked på veien mot å nå vår ambisjon om å bli Norges mest attraktive annonseplass, sier Hilde Norddal i pressemeldingen.
Hun er konserndirektør for Amedia Salg og Marked.
– Samarbeidet med BAdesKen blir dessuten nyttig læring for oss rundt et slikt type underholdningskonsept. Vi i Amedia jobber hele tiden for å vinne kampen om tiden til særlig de yngre mediebrukere.
Det beste fra den lokale nyhetsuka
Jostein Larsen Østring, konserndirektør for nyheter og abonnement, er glad for å kunne tilby dette innholdet til alle Amedias aviser og partneraviser.
– Ottesen sine blinkskudd har vært diskutert i mange redaksjoner i Amedia. Mange av våre aviser synes det er stor stas når han tar tak i egne saker og titler, i tillegg til at han har fått et stort publikum også utenfor redaksjonene, i hele Norge. Nå får avisene mulighet til å publisere en ukentlig sending i 14 uker i høst, det gleder vi oss til, sier Østring.
Ottesen forteller at det føles naturlig å utvide BAdesKen til et TV-format, og at de i hver episode vil ta for seg det beste fra nyhetsuka i Norges lokalaviser.
– Jeg hadde 18 lykkelige år som lokalavisjournalist i Amedias aviser. Jeg har et veldig nært og sterkt forhold til lokalaviser, så det var helt naturlig at vi søkte samarbeid med landets største eier av lokalaviser, sier han og legger til:
– I serien skal vi vise at Norge ikke bare er verdens beste land, men også det morsomste. Heldigvis er det mange herlige, vanlige, morsomme folk i dette landet.