Administrerende direktør Anne-Britt Berentsen i Hjemmet Mortensen. Foto: Linn Cathrin Olsen
– Flere vil ha Kampanje
Litt over én måned etter at Kampanje ble lagt ut for salg, er forhandlinger angivelig i gang.
Denne artikkelen er over ti år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.
I slutten av januar meldte Hjemmet Mortensen at bransjebladet Kampanje var til salgs. En liten ringerunde Journalisten gjennomførte, viste at blant andre Mediehuset med Mentor Medier godt kunne tenkt seg bladet i sin portefølje.
– Relevante interessenter
Administrerende direktør Anne-Britt Berentsen i Hjemmet Mortensen forteller at reaksjonene fra markedet ikke har latt vente på seg.
– Vi har flere interessenter og ligger i henhold til planen vi har lagt opp til, sier hun.
Berentsen innrømmer at planen selskapet har lagt opp til, ikke er blitt formidlet ut og at hun heller ikke nå ønsker å utdype hva planen innebærer.
– God eier
Klubbleder i redaksjonsklubben i Kampanje, Jens Egil Heftøy, forteller at informasjonsdelen i denne prosessen har fungert uproblematisk. De ansatte i bransjebladet håper på en rask avklaring.
– Vi ønsker oss en god eier som vil videreføre og utvikle merkevaren og produktet. Blant interessentene er det slike, sier han.
Han er ikke sikker på hvor snart det vil foreligge noen endelig avklaring, men understreker at det er bedre med en god avklaring fremfor en rask en.