Victor Durasovic er regnet som Norges nest beste tennisspiller, etter Casper Ruud. Foto: Norges Tennisforbund

Amedia har kjøpt TV- og web-TV-rettighetene til NM i tennis i Frognerparken i 2018

Norges Tennisforbund inngår medieavtale med Amedia.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over fem år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Amedia og selskapets nettverk av 64 lokalaviser landet over har kjøpt TV- og web-TV-rettighetene til NM i tennis i Frognerparken i 2018, skriver Amedia i en pressemelding.

Videre opplyser Amedia om at selskapet i tillegg til NM har en opsjon på rettighetene for Davis Cup, Fed Cup, samt flere mindre turneringer på norsk jord i 2019 og 2020. NM i Frognerparken går i år over 2 uker, med senior-elite og U14-klassen fra 3. til 11. august. Uken etter spilles de øvrige juniorklassene U16 og U19.

Alle kampene som sendes vil være tilgjengelige for alle Amedias abonnenter gjennom deres lokalavisnettverk, samt gjennom Oslo-baserte Nettavisen.

– Vi gleder oss til å gjøre tennis allment tilgjengelig i Norge, sier Helge Birkelund, direktør for sportsutvikling i Amedia ifølge pressemeldingen.

– Gjennom Amedias nettverk kan både områder og utøvere fra steder som ikke tradisjonelt forbindes med tennis få mer oppmerksomhet, sier markedssjef i Norges Tennisforbund Håkon Bjercke.

Powered by Labrador CMS