Tun Media fikk i fjor Amedia som sin hovedeier. Konsernsjef Lise Vedde-Fjærestad mener det betyr nye muligheter for konsernet.

Tun Media

Historisk gode resultater for Nationen-eier

– I tillegg til å levere gode økonomiske resultater har vi også opplevd vekst på alle våre publikasjoner, sier konsernsjef Lise Vedde-Fjærestad.

Publisert

Denne artikkelen er over ett år gammel og kan derfor inneholde utdatert informasjon.

Tun Media som eier Nationen, Norsk Landbruk og Traktor, og som utgir Bondebladet på vegne av Norges Bondelag, fikk et driftsresultat på 22,6 millioner kroner i 2021. Datterselskapet Nationen fikk et driftsresultat på 10,8 millioner. Dette er det beste resultatet i konsernets historie, skriver selskapet i en pressemelding.

– I tillegg til å levere gode økonomiske resultater har vi også opplevd vekst på alle våre publikasjoner. Nationen har vært en av avisene med størst vekst de siste årene og også våre fagblader Norsk Landbruk og Traktor har hatt vekst i abonnement og brukerinntekter, sier konsernsjef Lise Vedde-Fjærestad i pressemeldingen.

– Jeg er også fornøyd med at vi tidlig etablerte Tun Byrå, konsernet eget innholdsbyrå. Ikke bare har vi med byrået erstattet bortfallet av annonseinntekter, men faktisk fått til en samlet god vekst i summen av byrå- og annonseinntekter.

Hun legger til at Nationen økte brukerinntektene med 3,5 millioner kroner og andelen rene digitale abonnenter fortsatt øker.

I fjor ble det kjent at Amedia har kjøpt seg opp i Tun Media. Amedia er nå den største eieren i mediekonsernet som fram til 2021 har vært eid av landbruksorganisasjonene.

– Dette betyr nye muligheter for satsinger i Tun Media konsern, ikke minst ved at vi får tilgang på all kompetanse og ny teknologi som styrker oss i kampen om folks tid og penger. At Norges Bondelag valgte å fortsette som aksjonær gjør at vi beholder våre viktig tilknytning til landbruket, sier Vedde-Fjærestad.

Powered by Labrador CMS